Philips SHQ1300LF/00 grijs, groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHQ1300LF/00 grijs, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Benthe 28-04-2016

Sport-oortjes niet voor radio luisteren

Oortjes passen prima. Bij het hardlopen ook! Echter ik luister radio via de FM en dan moeten die oortjes fungeren als antenne. Nou dat lukt niet zo best. Radio valt vaak weg of geeft veel ruis.

T.vansteeenveldt 21-07-2015

Gebruik ze bij het fietsen. Blijven goed zitten ook nog naar een uur of 3 fietsen. Hele mooie pasvorm en belangrijkste er komt goed geluid uit. Zeker de prijs waard. Ook fijn dat je er wat extra pasvormen bij krijgt mocht je er een kwijtraken of willen wisselen.

perez610 20-07-2015

Ik ben een paar weken geleden naast schermen, begonnen met fitness, hardlopen en crosstrainen. Fitness, hardlopen en crosstrainen vind ik persoonlijk altijd heel saai, maar goed je bent 36 en je wil natuurlijk wel in shape blijven. Het hebben van muziek in de sportschool is dan ook essentieel voor mij. In het verleden ging ik met mijn senheisser oordoppen naar de sportschool. De geluidskwaliteit van deze oordopjes was zeer goed en ze zaten zolang je niet heel veel deed heerlijk in je oren. Maar owee je gebeente dat je wat meer activiteit ging vertonen, dan was het altijd ploep oordop 1 uit je oren, dan deed je deze weer in je oor en ging de andere oordop uit je oor. Kortom erg irritant! Ik heb ook een tijdje met mijn koptelefoon het geprobeerd, maar dan zweet je zo lekker dat de kussentjes van de oorschelpen lekker vol lopen met zweet. Ook niet echt de oplossing.

Recent heb ik mijzelf de Philips SHQ1300LF oordoppen cadeau gedaan. Mijn verwachting op basis van de prijs waren niet echt hooggespannen. Het belangrijkste vond ik dat ze tijdens het sporten in mijn oor zouden blijven zitten en dat het geluid fatsoenlijk zou zijn. Kort samengevat doet de Philips SHQ1300LF aan deze twee verwachtingen.

Inhoud doos

In het doosje tref je de oordoppen aan met 3 verschillende maten dopjes (small, medium en large). Grijze etui om de oordopjes in te vervoeren.

Draagcomfort

Zeker in het begin was het even wennen om de oordopjes in mijn oren te bevestigen. De oordopjes beschikken over een soort haakje die in de rand van je oorschelp blijft hangen. Ik was nog wel sceptisch of deze mijn zware workout op de loopband zou kunnen weerstaan, maar mijn verwachting werd overtroffen en voor het eerst had ik oordoppen die gewoon tijdens het sporten in mijn oor bleven. En ik kan je zeggen dat ik extra mijn best gedaan.

Vormgeving

De bedrading van de oordopjes zijn fluor groen/geel en de dopjes zelf zijn grijs. Leuke opvallende kleur, maar dat was bijzaak voor mij.

Geluidskwaliteit

De geluidskwaliteit is prima voor het geld wat je betaald. In het hoog en midden zijn de oordopjes goed. Het laag vind ik wat zwakker vooral de bass komt niet goed tot zijn recht.
Daarnaast is het geluid niet echt hard, dat zit in het feit dat de oordop niet je gehoorgang ingaat maar er tegenaan zit. Hierdoor ben ik geneigd het volume zeer hoog te zetten.

Duurzaamheid

De bedrading is met kevlar verstevigd en hij is bovendien IPX4 waterbestendig. Overigens kun je er niet mee in bad, maar is dit meer zweet- en wat regendruppels bestendig. Verder voelt de SHQ1300LF degelijk aan.

Conclusie

Prima oordoppen voor als je lekker zonder hazzle wilt kunnen sporten. Het geld meer dan waard! De SHQ1300LF doet wat het belooft en wat ik ervan verwacht namelijk in je oren blijven en muziek naar je oren overbrengen ;-).